Смекни!
smekni.com

Адамівський курінь (стр. 41 из 102)

Для утворення вмінь і навичок виховувати не досить одного знання,
потрібно тренування.

Виховання населення головою ради в побуті, на виробництві, в
громадському житті стають важливим фактором культурного і розумового розвитку
людства.

Замість закінчення.

Мета козацтва - відродження народних традицій
державотворення та побудови єдиного національно
орієнтованого, економічно і соціально ефективного й екологічно
безпечного суспільства на принципах національної ідеї, свободи,
соборності, демократії, правової захищеності та соціальної
справедливості. Воно прагне сформувати нове покоління,
виховане на національно-патріотичних традиціях козацької
держави. Розраховує на силу і дух козацького народу, козацької
нації.

Український козак - це лицар України, морально чиста, високодуховна і
матеріально незалежна людина, яка вміє панувати над собою, володіє своїми
емоціями, розумом і волею, патріот України, який постійно морально, психологічно,
духовно і фізично готує себе до оборони Батьківщини, захисту родини, свого роду та
українського народу, своєї честі та гідності, дбає про єдність Українського козацтва і
українства всього світу.

У період розбудови й утвердження незалежної України у громадському,
шкільному і родинному житті нам потрібен насамперед культ лицарства. Наше
завдання - відновити історичну пам'ять, виховати людину, яка здатна побудувати і
саму себе, і своє гідне життя, і державу й тому ми за основу виховання громади
вибрали ідеал лицаря - високошляхетної, духовно багатої, морально чистої й
мужньої людини20

28 червня 1996 року було прийнято Конституцію України.
На Тринадцятій нашій Козацькій Раді було затверджено
Декларацію про перетворення Адамівської громади в козацьку громаду
(Програма виходу Адамівської громади з моральної (духовної) кризи).
Прийняли в козаки нових членів: Білоуса Василя, Макаренка Сергія,
Редька Сергія.

20. ЛИПЕНЬ-ГРУДЕНЬ 1996. КАПІТАН.

Протистояння Президент - Верховна Рада тривало і досягло своєї
кульмінації влітку 1996 року. Проте законодавчій та виконавчій гілкам
влади вдалося досягти компромісу, що було зафіксовано в
Конституційному договорі.

Приїздили до мене з штабу округу два полковники ЗСУ; вручили
капітанські погони й пам'ятну адресу такого змісту: «Уважаемый Валерий

20 Козацький вісник. №12, березень 1997, №13, жовтень 1997. Адамівка.


Яковлевич! Приказом командующего войсками Одесского военного
округа №125 от 16 августа Вам присвоено очередное воинское звание
«КАПИТАН ЗАПАСА». Сердечно поздравляю Вас, Валерий Яковлевич с
присвоением очередного воинского звания, желаю Вам крепкого
здоровья, счастья в личной жизни и дальнейших успехов на благо
укрепления Вооруженных Сил Украины. Начальник управления кадров
округа генерал-майор В.Курлятович».

Відповідно до Указу Президента на зміну купону багаторазового
використання прийшла справжня національна валюта - гривня.

В Одесі отаманом УЧПГК було обрано Івана Герасименка. Від АОК
були присутні Гуцан В.Т., Завацький Д.О.

. Я навчаюсь в чотирьох ВНЗ: два факультети Одеського
сільськогосподарського інституту, Одеська державна морська академія,
Одеський інститут інженерів морського флоту. Сесії співпадають, є
«накладки». В деякі дні здаю два-три екзамени-заліки. Навчатися не
було важко; важко було спланувати час - прийшлося покинути ОІІМФ.
Результати навчання - три дипломи про вищу освіту; два з них -
«червоні».

В ті роки в Одесі заявили про себе козаки: кампанії за
найменування вулиць іменами козацьких ватажків, встановлення
пам'ятників Б.Хмельницькому, А.Головатому. Я приїздив на сесії в
козацькій формі; козаків знали, сприймали позитивно.

На Чотирнадцятій нашій Козацькій Раді було прийнято рішення
про затвердження Концепції Адамівського осередку Козацтва (АОК)
щодо розбудови широкого козацького руху в Адамівській громаді та
перехід на носіння повсякденного козацького однострою (уніфікованого із
польовим одностроєм ЗСУ), але з козацькою символікою (шеврони
Українського козацтва, на беретах кокарди ВМФ без обрамлення - лише
Мальтійський хрест із Тризубом); почалося підсилення військового
впливу в нашій організації. Прийняли в козаки нових членів: Куликова
Руслана, Харченка Олександра.

Концепція Адамівського Осередку Козацтва (АОК)
щодо розбудови широкого козацького руху в Адамівській громаді

«Адамівський Осередок Козацтва (АОК) - надалі козацтво Адамівської
громади - має стати потужною і впливовою дружинно-військовою, громадсько-
політичною, виховно-патріотичною, консолідуючою силою Адамівської громади.

Виходячи з глибоко вкорінених в народі історичних традицій козацтва,
прихильного ставлення до ідеї відновлення козацтва, його високого авторитету у
різних шарах суспільства, а також сучасних реалій, доцільними є такі головні засади і
принципи подальшої розбудови широкого козацького руху в Адамівській громаді:

Основним принципом повинна стати «двоповерховість» структурної
побудови козацтва Адамівської громади з виділенням його формальної (офіційної,
державної, муніципальної) та громадської (неформальної) частини.

Офіційна (реєстрова, муніципальна) частина козацтва Адамівської громади
повинна бути представлена підрозділами спеціального призначення, які б, зокрема,
взяли на себе:


охорону майна державних та господарських структур: адмінбудинку,
тракторних бригад, ферм, гаражу, складів;

охорону громадського порядку (Адамівська добровільна козацька дружина);

утворення спеціальних груп швидкого реагування, оснащених необхідною
технікою на випадок надзвичайної ситуації (пожежа, землетрус, буревій та ін.);

утворення школи козацького виховання для морально-духовної підготовки
молодого покоління з використанням звичаєвих, морально-духовних, військових та
інших традицій козаччини.

Громадська частина козацтва Адамівської громади повинна бути представлена
єдиною і широкою мережею громадських організацій різних рівнів, яки б, зокрема,
взяли на себе:

комплексну діяльність по сприянню діючій українській армії та флоту;

створення козацького вишкільного стрілецького центру для ветеранів, воїнів у
запасі, який б дозволяв підтримувати і вдосконалювати свій військово-фаховий
рівень;

сприяння органам правопорядку на місцях (створення інституту громадських
дільничних-інспекторів);

сприяння розвитку ділових, економічних структур козацтва Адамівської
громади на базі звичаїв самозабезпечення, самореалізації в умовах сучасного
правового поля України (створення фонду матеріальної та інтелектуальної
допомоги);

історико-просвітницьку та художньо-мистецьку діяльність серед населення,
широкого загалу, що включає всі вікові і соціальні групи незалежно від партійної,
конфесійної та іншої приналежності;

створення широкої мережі дитячо-юнацьких, молодіжних козацьких
організацій на основі вікового досвіду вишколу молодого покоління в дусі
патріотизму, культу здорового тіла і духу.

Керівництво двома структурами козацтва Адамівської громади -
муніципальною та громадською - за посадою здійснює сільський голова, який
одночасно обіймає посаду Головного отамана козацтва Адамівської громади.
Фінансування муніципальної структури козацтва Адамівської громади здійснюється
сільською радою, господарськими структурами. Громадські структури козацтва
Адамівської громади діють на основі самофінансування при муніципальній та
державній підтримці.

Оперативне керівництво козацтвом Адамівської громади здійснює Наказний
отаман, кандидатуру якого з числа отаманів-керівників козацтва Адамівської громади
на паритетних засадах визначають Козацька Рада козацтва Адамівської громади та
Головний отаман (сільський голова).

Козацька Рада козацтва Адамівської громади включає Раду командирів
муніципальних козацьких структур, Раду отаманів козацьких, громадських організацій
та Раду Старійшин.

Вищим органом козацтва Адамівської громади є Велика Козацька Рада, яка
складається із всіх козаків та козачок (молодиків та берегинь) козацтва Адамівської
громади. Велика Козацька Рада є правомочна, якщо на її зборах присутні більше
половини членів козацтва Адамівської громади».21

Надійшов новий статут УЧПК. Одеські козаки тоді збиралися на
ради в Музеї при Будинку офіцерів (270024, місто Одеса, вулиця
Піроговська будинок 2). Новий осучаснений статут передбачав
територіально-адміністративний устрій козацтва в області. Якщо
котрийсь із місцевих осередків козацтва не був згодний з політикою