Смекни!
smekni.com

Адамівський курінь (стр. 58 из 102)

Відмовившись від ідеології і деполітизував школи, ми самі собі завдали шкоди:
ліквідували систему різноманітних політичних і патріотичних клубів та клубів за
інтересами. Це привело до аполітичності значної частини учнівської молоді, до
проявів песимізму, скептицизму, байдужості і втрати патріотизму. Знищили систему
політичного інформування учнів. Це сприяло формуванню політичного безкультур'я
випускників. Ліквідували піонерські і комсомольські організації, але не створили
ніяких інших дитячих і юнацьких громадських організацій для учнів.

Провідна ідея:

Відомо, що в наш час, час світової глобалізації суспільних процесів,
загострюються протиріччя між силами культурної уніфікації і прагненням народів до
збереження своєї культурної ідентичності.

В сучасному суперечливому світі виживуть, збережуть себе ті, хто зуміє
5відстояти у глобальному змаганні свою культуру, мову, фольклор - усе те, з чого
складається сутність та особливість національного характеру.

Загальновідомо, що історичні умови буття українського народу породили
самобутній феномен - козацтво. Воно втілювало в собі фізичне і духовне здоров'я
нації, інтелектуальну силу, життєздатність, оптимізм і енергію.

Це була об'єднана, згуртована, ідейно і духовно зцементована, суворо
дисциплінована сила, яка очолювала боротьбу проти чужоземних ворогів.

Тому ми зосередили увагу на вихованні всебічно розвиненої особистості
українця (національне виховання у формі козацько-лицарського) та на розумній


ідеологізації та політизації виховного процесу через участь молоді в діяльності
громадських організацій Українського козацтва (загальновідомо, що формування
майбутніх громадських діячів починається з їхньої участі в діяльності дитячих і
юнацьких організацій).

В основу навчально-виховного процесу школи наш педагогічний колектив
поклав проблему „Школа козацько-лицарського виховання - гуманістична основа
становлення особистості".

Система виховної роботи школи базується на ідеях козацької педагогіки як
частини народної педагогіки у вершинному її вияві. Діяльність усіх джерел
організованого впливу на виховний процес у школі спрямований на творче
продовження в сучасних умовах козацьких звичаїв і традицій, вироблення в кожного
учня прагнення розвивати в собі кращі людські риси українця-патріота.

Школа завжди є національною. За сучасних умов вона виступає важливим
чинником відродження нації, виховання в молоді почуття національної свідомості та
гідності.

Національна система виховання:

наймудріша, бо вона озброєна багатющими знаннями, виробленими
колективним генієм народу;

найавторитетніша, бо її істинність підтверджена багатовіковою масовою
практикою;

найідейніше, бо вона базується на заповідях народної моралі, націлена на
формування справжньої людини;

найпрогресивніша, бо вона завжди знаходиться на передньому краї боротьби
за розум, за світло знань, за перемогу Добра над Злом;

найбагатша, бо на її теренах протягом багатьох віків сумлінно працюють
мільйони вихователів.

Народні традиції, звичаї та обряди об'єднують минуле і майбутнє народу.
Практично прилучаючись до них, учнівська молодь убирає в себе філософський,
психологічний, ідейно-моральний і естетичний зміст, у неї формується національна
самобутність, творче ставлення до дійсності...

Мета:

Школа наша працює в режимі навчально-виховного закладу нового типу -
школи козацько-лицарського виховання. Педагогічний колектив широко використовує
давні козацькі традиції, кодекси лицарської честі, гуманістичні та демократичні ідеї і
адекватні засоби виховного впливу на підростаюче покоління...

Головна мета сучасної школи козацько-лицарського виховання - формування
в родині, школі і в громадському житті козака-лицаря, палкого патріота, мужнього
громадянина Української держави, захисника рідної землі з яскраво вираженою
українською національною свідомістю і самосвідомістю, світоглядом і характером,
високою мораллю і духовністю.

Основні завдання:

Основні завдання школи козацько-лицарського виховання:

плекати фізично загартованих, із міцним здоров'ям, дужих тілом і духом синів
і дочок незалежної України;

формувати і підростаючого покоління високі лицарські якості, шляхетність,
моральні чесноти, почуття милосердя;

виховувати силу волі і силу духу, мужність і звитягу, уміння боротися зі злом і
перемагати його в будь-яких життєвих обставинах;

плекати віру, надію, любов, готовність творити добро і красоту в собі і в
довкіллі;

формувати здатність до альтруїзму, гармонійного поєднання особистих,
індивідуальних і загальнонаціональних, державних потреб та інтересів, відчувати
себе невід'ємною складовою частиною цілого і вічного - української нації, держави;


виховувати у підростаючих поколінь український козацький характер,
світогляд, історичну пам'ять і національну свідомість;

готувати молодь до активної національної творчості, участі в розвитку рідної
культури, духовності;

виховувати господарів рідної землі, творців Української держави, її захисників
від ворожої агресії, мовної і культурної експансії;

сприяти оволодінню молоддю військово-спортивним мистецтвом козаків,
формуванню в неї, з урахуванням сучасних світових здобутків в галузі науки,
культури і техніки, творчих умінь продовження політичних, державних, економічних,
мистецьких і військових традицій українського козацтва.

Наукові основи:

Робота школи козацько-лицарського виховання основана на таких документах:

Українська козацька педагогіка . Концепція. „Освіта", 01.09.1992.

Основи національного виховання. Концептуальні положення. За
ред.В.Г.Кузя, Ю.Д.Руденка, З.С.Сергійчука. Київ. 1993.

Про відродження історико-культурних та господарських традицій
українського козацтва. Указ Президента України від 04.01.1995 року №14/1995.

Методичні рекомендації педагогічним колективам закладів освіти України по
відродженню історико-культурних та господарських традицій українського козацтва.
Збірник наказів Міністерства освіти України, №11, 1995.

Концепція національного виховання. „Освіта", №47, 07.08.1996.

Руденко Ю.Д. Українська козацька педагогіка: відродження, пошуки,
перспективи. Рідна школа, №5, 1994.

Руденко Ю., Руденко В. Виховання в учнів лицарської духовності. Рідна
школа, №7, 1996.

Новизна:

Аналіз публікацій з теми козацької педагогіки дає підстави стверджувати, що
нами вперше на Україні фундаментально розроблено та реалізовано в практиці
роботи основні документи школи такого типу (концепцію, положення, статут,
навчальний план і програми, посібники з основних предметів козацько-лицарського
виховання).

Структура та діяльність:

Кодекс людського буття Українського козацтва (Кодекс лицарської честі,
лицарської звитяги та Заповіді милосердя) має забезпечити формування того
духовного стану молодих громадян України, козаків, який в народі зберігся як
розуміння козацького духу, того особливого соціального стану українського козака в
суспільстві, що слугував опорою народу і українській державі протягом віків. Тому ми
вирішили за основу виховання молоді у нашій громаді взяти козацьку педагогіку,
зосередивши увагу на:

Формуванні всебічно розвиненої особистості українця (національне
виховання у формі козацько-лицарського).

Формування свідомих громадян, громадських діячів через участь молоді у
діяльності Адамівського куреня Українського козацтва, осередка жіночої громади
Українського козацтва та Адамівського куреня „Молодої Січі" Українського козацтва
(дитячої та юнацької незалежної громадської організації).

Родинно-дошкільне виховання козачати та лелі здійснюємо через
роботу з батьками дошкільнят та введенням спеціальних курсів до програми
дитячого садка.


ІІІ. Громадсько-
родинне
виховання

козака та берегині

Дана

Джура

Берегиня

озак

Родинно-шкільне виховання джури та дани ми проводимо у формі школи
козацько-лицарського виховання.

Громадсько-родинне виховання козака та берегині ми здійснюємо через
діяльність Адамівського куреня Українського козацтва та жіночої громади
Українського козацтва.

Тепер у громаді ми маємо таку систему виховання козака та берегині:

ІІ. Родинно-
шкільне
виховання
джури та дани

І. Родинно-
дошкільне
виховання
козачати та лелі

ФІЛОСОФІЯ
козацько-
лицарського
виховання

Леля
Козача

Відомо, що загальної системи народного виховання для всіх народів немає, у
кожного народу своя, особлива, національна система виховання. Вона базується на
рідній, національній мові. Рідна школа - це головна основа національного життя
держави, основа рідної школи - національне виховання. Національне виховання - це
козацьке виховання, бо українці - нація козацька; козаки були типовими
представниками рідного народу; вони втілювали волелюбний національний характер,
відображали його потреби, інтереси, прагнення, і вони створили самобутню
високоефективну, близьку до європейської, національну систему освіти і виховання -
козацьку педагогіку, на якій ґрунтується діяльність школи козацько-лицарського
виховання.