Можливо, хтось скаже, що це вважається обмеженням свободи жінки і знехтуванням її права! Оскільки це перше, що може прийти в голову, проте, якщо дізнатися причину цієї заборони, то сумнів розсіється і стане ясне, що іслам хоче зберегти цим гідність жінки, а не прагне принизити її або обмежити її свободу. В більшості випадків, поїздка заподіює жінці багато труднощів і витрат, а жінка, за своєю природою, слабка фізично з багатьох причин, які ми згадали вище : менструації, вагітності, годуванню грудьми. Вона також керується емоціями, не обдумує свої дії і легко піддається навколишній дії, що не є пороком. Посланник аллаха, та благословить його аллах і вітає, назвав їх «каварир» (кришталевим посудом) маючи на увазі їх ніжність, гладкість, прозорість їх відчуттів. Одного разу Пророк, та благословить його аллах і вітає, був в дорозі, а за верблюдами, на яких сиділи жінки, йшов хлопець, поганяючи їх. Пророк, та благословить його аллах і вітає, сказав: «Обережно, ти ведеш каварир».
Жінка в дорозі потребує захисника, який захистив би її від лиходіїв, спраглих її грошей або честі. В більшості випадків, вона не може себе захистити із-за її фізичної слабкості. Вона також потребує того, хто б піклувався про неї в дорозі, задовольняючи її потреби, забезпечуючи їй в дорозі відпочинок. Іслам зобов'язав махрама виконувати все це, щоб вона не потребувала чужого чоловіка. Насправді махрам для жінки – як безкоштовна прислуга, як захисник, що захищає її від лиходіїв, які хочуть заподіяти їй зло. Як в цьому приниження для жінки? Це честь для неї, коли поряд з нею той, хто ревнує її, захищає її гідність, оберігає її і піклується про неї.
1. Абдулла М. Абдул-Мути Воспитание в Исламе. Наши дети. К.: Диля, 2007 г
2. Боронбеков С. Шариат. М., 2002.
3. Керимов Г. М. Шариат. Закон жизни мусульман. Ответы Шариата на проблемы современности.К.: Диля, 2008
4. Родионов М. А. Ислам классический. СПб., 2003. С. 116–117.
5. Сапронова М. А. Арабский Восток: власть и конституции. М., 2001. С. 16.
6. Сюкияйнен Л.Р. Мусульманское право. Вопросы теории и практики. М., 1986
7. Сюкияйнен Л.Р. Маджалла: 99 общих принципов фикха // « Минарет. Российский журнал исламской доктрины». № 4 (007), 2005.
[1] це близький родич, за якого жінці забороняється вийти заміж