Вчитель:Чи можливо відчути схвильованість поета?Чим вона викликана?Як ви гадаєте ,чи сумує автор?
- Які думки ,спогади й переживання переповнюють поета?Чому на вашу думку ,він створює цей вірш?
- Що вам більше до вподоби :пряме вираження почуттів автора чи розчинення їх поетичному образі?
Домашнє завдання :Вивчити на пам’ять вірш .”Не знаю ,що сталось зо мною…”
Висновки
Результатом роботи стало підтвердження висунутої нами гіпотези , яка заключається у тому, що за допомогою різноманітних методів вивчення ліричних творів буде проходити проходити набагато результативніше і цікавіше, якщо:
- дотримання індивідуальних та вікових особливостей учнів;
- застосування новітніх методик викладання літератури;
- використання нестандартних форм уроку;
- урахування жанрових особливостей у процесі вивчення лірики Г.Гейне.
У процесі написання курсової роботи була опрацьована і проаналізована научно - методична література , з якої було визначено у чому полягає особливість лірики як літературного роду.
У першому розділі були розглянуті головні вимоги ,що висуваються щодо вивчення ліричних творів і головне завдання вчителя , яке полягає у тому,щоб зацікавити учнів вивченням ліричних творів . Основним чинником є на власному прикладі показати любов до лірики , проводити різноманітні екскурсії та зустрічі з поетами . Це пробуджує зацікавленість у учнів і породжує гарні результати у вивчені лірики.
У другому розділі було розглянуте місце лірики Г.Гейне у державній програмі з зарубіжної літератури і з урахуванням поставлених у ній вимог , щодо вивчення ліричних творів були складені конспекти уроків з вивчення лірики Г.Гейне у 9 класі. У складанні конспектів ураховувались : попередній досвід учнів ; їх вікові особливості .А також використовувались різноманітні методи вивчення ліричних творів , за допомогою яких вчителеві вдається навчити учнів проникати у глибину почуттів ,емоцій які передає автор у своїх віршах,тож дуже важливо зацікавити учнів творчістю поета , навчити їх сприймати , розуміти і отримувати естетичну насолоду від вивчення ліричних творів. Ефективність виконання цього завдання залежить від наступних чинників :обізнаності вчителя з життєвим і творчим шляхом поета ,вміння виразно читати вірші ,ставлення вчителя до творчості цього поета до вірша що вивчаються ,обсягу знань з теорії літератури та володіння методикою вивчення ліричного твору . Дотримуючись усіх цих вимог можна досягти дуже продуктивних результатів.
Список використаних джерел
1. Бузулан Г.В. – Комплексне вивчення // Заруб. літ. в навч. закл. – 2000 - №9 - с.50
2. Градовський А.В.До аналізу лірики // Заруб. літ. в навч. закл. - 2004р.-№1- С.14-15
3. Зуєнко М.О. Стильовий аналіз ліричних творів // Всесвітня літ. в середн. навч. закл .України – 2006р. - №1.-С.16-19.
4. Зеленський О.Ф. Життєвий шлях Г.Гейне.//Зар.літ.-2004р.-№1-С.33-35.
5. Мацапура В.І. Розкривати секрети художньої майстерності поета. //Всесвітня літ. в середн. навч. закладах України -20006р.- № 1 – С.11-16.
6. Мірошніченко Л.Ф. Методика викладання світової літератури. – К. «Вища школа» -2007р.- С.291-316.
7. Наливайко Д.С. – Прграма для загольно – освітніх навч. закл. з зар. літ. – с.64
8. Немиришин П.І. Аналіз віршів Гейне. //Вікно в світ. -1999р.-№3- С.156-161.
9. Нестерчук С.А. матеріали до вивчення творчості Г.Гейне. // Заруб. літ. в навч. закл. України.-2000р.-№10-С.19-21.
10. Николаенко О.М. – відчути пульс життя через «Оголене серце поета» //Всесвітня літ. в середн. навч. закладах України - 2006р. - № 1 – С.21-32.
11. Орлова О. В. Асоціативний аналіз вірша Г.Гейне. // Вікно в світ.-1999р.-№3-С.171-176.
12. Пасічник Є.А. Методика викладання української літератури в навчальних закладах України. - К.,2000р.-С.302-310.
13. Ситченко А.Л. Навчально – технічна концепція аналізу: Монографія – К., 2004 – с.173 – 191.
14. Токмань Г.Л. Методика викл. укр..літ. в старшій школі – К.: Міленіум 2002 – с.223 - 270.
15. Чернишин Т.М. Різні підходи до аналізу лірики Г.Гейне. // Зар. літ.-2004р.-№10-С.23-27.
16. Шалагінов Б.Б. Лірика ранньої класики .//Всесвіт.літ.-2004р.-№9.-С.45-48.
17. Літературознавчий словник під редакцію Гром’якР.Т. – В.Ц. Академія – К. – 1997 – с.403 – 404.
18. Теорія літератури під ред.. С.П. Головка – К. «Либідь» - 2001 – с.284 – 287.