Смекни!
smekni.com

Розвиток європейської журналістики (стр. 9 из 9)

Справжнє значення "The Times" як загальнонаціональною, а потім впливової європейської газети виявилося лише в XIX ст У 1803 р. управління "The Times" перейшло до Джона Уолтеру II, який підсилив в "The Times" риси респектабельності і зробив це видання найінформованішим в країні. В період наполеонівських воєн Англія знаходилася не лише в економічній, але і в інформаційній блокаді – іноземні новини поступали з великим запізненням. Використавши ситуацію, "The Times" в 1807 р. послала свого кореспондента Генрі Робінсона освітлювати події в Європі. Репортажі кореспондента "The Times" з Німеччини і Іспанії продовжувалися до 1809 р., ставши своєрідним британським "вікном до Європи", а сама газета збільшила мережу своїх кореспондентів як усередині країни, так і за кордоном.

У 1817 р. Джон Уолтер II зайняв місце в парламенті, а на пост редактора призначив Томаса Барнса. Барнс звів газету в ранг незаперечних авторитетів в світі інформації, закріпивши за нею статус впливового видання. Зважена позиція "The Times", що не допускала явного радикалізму, і орієнтація на традиційні цінності середнього класу вигідно відрізняли її від популістських і радикальних видань того часу, не кажучи про бульварну пресу.

Публікації і позиція "The Times" зіграли важливу роль в таких, важливих політичних подіях, як перша парламентська реформа 1832 р., що дала право голосу дрібної і середньої буржуазії і частина "гнилих містечок", що знищила, на користь промислових центрів, ухвалення закону про емансипацію католиків, відміна хлібних законів в 1846 р.

Пік популярності "The Times" припав на події Кримської війни, в період редакторства Джона Ділейна. Освітлювати військові дії був відправлений знаменитий кореспондент "The Times" Уїльям Рассел, перший військовий кореспондент в історії британської преси. Репортажі Рассела з місця боїв надихали поетів, рядки його репортажів ставали крилатими виразами, а його викриття військових і політичних кругів привели до відставки уряду і до зміни військового керівництва.

В середині XIX століття "The Times" отримала прізвисько "Громовержець". Її щоденний наклад досяг 60000 экз., тоді як наклад найближчого конкурента ледве наближався до 6000. Точність і якість репортажів, своєчасність освітлення подій, високий рівень передовиць і аналітичних статей, обізнаність в хитросплетіннях європейської політики зробили "The Times" еталоном європейського періодичного видання. У багатьох європейських столицях власні кореспонденти "The Times" користувалися такою ж увагою, як і посли іноземних держав. Преса в особі "Таймс" ставала справжньою "четвертою владою". Для Абрама Лінкольна "The Times" цього періоду – "одна з найбільших сил в світі", навіть королева Вікторія в одному з листів нарікала на впливовість цієї газети.

Газета завжди була чуйна до технологічних і оформлювальних інновацій. 10 січня 1806 р. в "The Times" вперше з'явилася ілюстрація, присвячена похоронам адмірала Нельсона. "The Times" першою в Європі використовувала можливості парового друкарського верстата, винайденого в 1810 р. саксонським друкарем Фредеріком Кенігом. Новина Кеніга довгий час не знаходила промислового вживання, поки "The Times" не задіяла машину Кеніга у видавничому процесі в 1814 р. І це дозволило лондонській газеті перейти з випуску 300 екземплярів газети в годину на друкарському верстаті на випуск 1100 екземплярів газети

На початку 19 століття, діяльність таких видавців і редакторів як Жірарден свідчила про настання нової ери в журналістиці – ери, в якій основний акцент робитиметься на смаки масового читача. Елементи масової культури починають активно виявлятися в другій половині XIX століття. Газети усе більш стають частиною бізнесу, а не політичної боротьби.

У цій пресі особливий акцент робився на опис сенсаційних злочинів. Ще в 1827 р. в "Blackwood's Magazine" було опубліковано виконане похмурого гумору есе Томаса Де Куїнси "О вбивстві як одному з витончених мистецтв". Де Куїнси запропонував новий погляд на тему, що формується в періодиці, він эстетизировал злочин, вивівши його за рамки бульварної хроніки в область семіотики зла і краси злочинного задуму і виконання. Ета маргінальна область культури – підхід до забороненого, можливість доторкнутися до страшної таємниці – знайшли особливий сенс у вікторіанську епоху. Жах, що ховається поруч, привносив в життя обивателя відчуття-переживання легкого невротичного стану. Найстрашніше, гранично эстетизированное, "знаковий" злочин 1880-х – серійні вбивства Джека-різника, що залишилися темною таємницею вікторіанського Лондона, – апофеоз матеріалізації самої ідеї і естетики злочину.

Політична і радикальна журналістика Європи – преса чартиста Англії, республіканський друк Франції, соціалістична періодика Німеччини, Франції і інших європейських країн по-своєму доповнювала строкату палітру ідеологічного медіа-ринку, але все таки повторювала типологічні інновації, що вже склалися, розроблені якісною і масовою журналістикою.

Найбільш помітним явищем в журналістиці кінця XIX століття можна рахувати настання ери "нового журнализма", пов'язаного з появою газети "The Daily Mail", заснованої в 1896 р. Альфредом Хармсвортом, а також традиції "малих журналів", що вийшли з поздневикторіанського естетизму "Yellow Book" або "The Savoy" з ілюстраціями Обрі Бердслі.


Список літератури

1. Актуальні проблеми журналістики: Збірник наукових праць/ Ред. Бідзіля Ю.М.- Ужгород: МП"Ліра", 2001.- 492с.- 15.00

2. Англия в памфлете. Английская публицистическая проза начала XVIII века (Аддисон, Стил, Дефо, Свифт). – М., 1987.

3. Барыкин, Константин Константинович Пишу, печатаю, диктую...: Рассказы о журналистком инструментарии. История. Техника применения. Разбор практики, Советы.- 2-е изд.,перераб.- М.: Политиздат, 1979.- 125с.- 0.20

4. Беглов С.И. Четвертая власть: британская модель. – М., 2002. С. 10-27.

5. Вуароль.М. Гід газетяра. К., 2000.

6. Здоровега.В. Вступ до журналістики. Львів, 1998.

7. История культуры стран Западной Европы в эпоху Возрождения. – М., 2004. С. 114-158.

8. Костюк, Віктор Володимирович Тематика семінарських занять та методичні вказівки до вивчення курсу Теорія і методика журналістської творчості.- Запоріжжя: ЗДУ, 2005.- 65с.- 4.26

9. Михайлин, Игорь Леонидович Основы журналистики: Учеб. для студ. вузов.- Изд. 4-е,испр. и доп.- Харьков: ХИФО, 2004.- 350с.- (Авт. перевод с укр. яз.); (200 - ХНУ им. В.Н.Каразина).- 25.00

10. Михайлин.І. Основи журналістики. К., 2002.

11. Москаленко, Анатолій Захарович Теорія журналістики: Навчальний посібник.- К.: ЕксОб, 2002.- 335с.

12. Москаленко.А. Вступ до журналістики. К., 1997.

13. Московского университета. Серия Журналистика..- : , .-

14. Новомбергский Н. Освобождение печати во Франции, Германии, Англии и России. – В кн.: История печати: Антология. – Т. 1. – М., 2001. С. 195-416.

15. Пименова Э. Очерк истории развития английской журналистики. – В кн.: История печати: Антология. – Т. II. – М., 2001. С. 316-360.

16. Попов Ю.В. Теофраст Ренодо – основатель французской журналистики. Вестн. МГУ, сер. "Журналистика", 1978, № 4.

17. Привалова Е.А. История американской журналистики ХVII-ХVШ ст. – М., 2009.

18. Прохоров.Е. Введение в журналистику. М., 1988.

19. Саламон Л. Всеобщая история прессы (пер. с немецкого). – В кн.: История печати: Антология. – Т. 1. – М., 2001. С, 69-81.

20. Трубицына И. В. Зарождение и развитие английских периодических изданий в XVII в. – М., 1999.

21. Ученова В.В. У истоков публицистики. – М., 1989.

22. Шедлинг Н. Очерки по истории мировой почты. – В кн.: История печати: Антология. – Т. III. – М., 2008. С. 33-182.