Смекни!
smekni.com

Геноцид и геномика (стр. 1 из 3)

Обобщение на тема: Геноцид и геномика

България, 2009


Геноцид и геномика

Геноцида на Chiricahua индианско племе САЩ история се преподава в държавните училища, когато сме достатъчно възрастен, за да разбере тяхното значение. Учение на почетен plights от нашите предци, за установяване на този велик народ са чести. Въпреки това, специфични детайли на това предприятие изглежда да се промъкнат през пукнатините на нашата образователна програма. Геноцид по дефиниция е съзнателното и системно унищожаване на расова, политическа или културна група. В Chiricahua индианско племе на Американския югозапад и Северно Мексико претърпели почти пълното унищожение в ръцете на американските политически среди, от края на деветнадесети век, политиците, които са избрали да се оправдаят средствата, чрез игнориране на собствените си тираничен начини. Той е открил, че Apaches в края на 1800 са докладвани да съществуват в четири отделни групи или групи от rancherias, но колко далеч назад във времето на разделението възниква не е известна (Griffen 5). Родната име за най-източната група е Chihene или червено боядисани хора, те също са известни като "Викторио, MangasColoradas и LocoApaches след испански имена на важни лидери. На юг и на запад са Chokonen или RisingSun хората. Тези хора са били често се нарича Централна Chiricahua, Верен Chiricahua, и CochiseApaches. Север и на запад от Chokonen са Bedonkohe, пред в края Хората понякога се нарича Джеронимо Apaches. Най-южната група Chiricahua е Ndeinda, враг хора. Те са също така наречен Nedni и Nednai, Южна Chiricahua, борова гора и BroncoApaches (Коул 10). Тези имена се различават в някои учени, но по-голямата част от тях могат да се споразумеят за постоянно най-малко четири ленти, дори ако имената са различни. Скоро история е богата на обичаи, традиции и да се поклонят на един всемогъщ свръхестествена сила, известни като Силата. Въпреки, че сметките са различни, след създаването на света, Ussen създаден, ÄúWhite боядисани Жена, AU. Това свръхестествено жена е най-важната фигура в религиозните убеждения Chiricahua. Тя е едновременно родоначалник на хората Chiricahua, символ на женското дейност и живота, и спонсорът на всичко, което е приятно и леко в човешките взаимоотношения. Според Chiricahuas, тя е бяла жена, която се сприятелява с боядисани на Г, Äôan, като по този начин печели спонсорство на Apaches в един свят, изпълнен с опасни сили. Бялата жена също боядисани купи посочени двама сина, които оцеляха ранна детска възраст. Едната е убиец на врагове, замислена от слънцето. Другите, детето на водите, е концепция за осветление (Коул 14-15). Това са тези митични герои, че при условие, че основа за основните договорености на природата, както и хора, които са били почитани в различни церемонии сред Apaches. Важно е да се разбере значението на горепосочените власт и на идеята си, че нищо не може да се извърши без него. Набези и войната са общите аспекти на поведението Chiricahua. Далеч по-продуктивен от селското стопанство е практиката на набези (Коул 48). Обикновено набези общности на Северна Мексико призова Fronteras; оборудване и консумативи са получени чрез тези дейности. Това не е необичайна за Chiricahua за нападение съседните ленти или rancherias, както добре. Война на друга страна е нормално един акт на отмъщение, етично задължение да наложат санкции за смъртта на убити роднини, религиозен акт, който обвързан мъж с голям комплекс от ценности и идеали Apache (Griffen 11). Ръководителите на групи обикновено са избрани по това време и възможности за планиране на всяко нападение или война. Успешни акции може да означава по-висока длъжност или повече уважение между групата, докато недостатъчност може да донесе на тагове или загуба на власт на войн. В по-стари, по-спазват воини нормално е планиране. След набезите Apaches празнува своите победи с ритуал и религиозна символика, на големи количества храна, tiswin (леко ферментирала алкохолна напитка), песни, танци и разпределението на плячката, взети на акция (Griffen 13). Обучение е от съществено значение усилия за младите Apache набези и войни, защото са нормални начини на живот и средство за оцеляване. В идеалния случай, момчета обучени стриктно и се практикува тичане на дълги разстояния, монтаж коне, стрелба с лък, parrying с копие, скачане в студена вода и други подобни дейности загрубявам себе си и борбата с перфектни умения. Младият мъж е взета под крилото на по-възрастен, по-опитен войн, където е бил основно един служител. За услугите си, той получава знания за животните и техните тенденции, както и умения в лов за храна. Той се научава да бъде честен, да слушат почтително, да запазят мълчание, докато говори, за избягване на дейности, които да застрашават безопасността на групата, както и да понасят трудностите, без жалба (Griffen 13). Жени от друга страна, са били дадени за обучение по отношение на вътрешните работи. Готвене, събиране, третиране кожи, и други основни дневните нужди са били обучавани в сравнително млада възраст, обикновено от баби и дядовци. Тъй като ролята на мъже, така и жени са били държани с високо отношение на всяка друга страна, взаимното уважение между тях е присъствал. Американците се появи в югозападната в заключителната години на Испанската империя. Те са били неофициални представители на интересите на Съединените щати, обикновено trappers търси богата размер на бобъра във водите на района. В Chiricahua не са били враждебно настроени към американците първоначално, освен ако те не са били погрешно за испанците или мексиканци. Събития, настъпващи в мексикански провинции като Чихуахуа и Ермосийо доведе до евентуално получаване на статут на врага от trappers. Мексиканците по сто долара, предлагани воин, петдесет за една жена, и двадесет и пет за едно дете, AOS скалпа scalps на Chiricahua глави като войн, петдесет за една жена, и двадесет и пет за едно дете, AOS скалпа. Една партия, ръководена от един човек на име Джон Джонсън е окуражен от мексикански концесионерите в Санта Рита да атакува Chihene в региона. Играя по доверчивост на лидера Chihene, Хуан Хосе, Джонсън привлечени от Apaches на фиеста засада. Както индианците бъркани за подаръци на площада, те са били свалени, и clubbed от мексиканци и американци. Много от Apaches са били убити, а останалите избягали (Cole 72-73). Излишно е да казвам, на trappers от региона вече са получени враг официален статут. След клането в Санта Рита, клането в Джонсън и други събития, причинени увеличи Apache военните действия. Братята на убитите, очевидно роднини на важен шеф на Chihene, MangasColoradas се опитва да отмъсти за смъртта им (Griffen 174). Заедно с Chokonen, Bedenkohe и Nednai, планините бяха пометени ясно на trappers. В репресивни мерки, по-scalping дейности срещу Скоро са били екзекутирани. Голям брой от Chiricahuas са били убити в толкова разнообразни области като Янош, притоците на Yaqui, и близо до CasasGrandes, Аризона. Някои местни групи са били напълно унищожени. Не правеше Chiricahuas се събират в големи лагери за зимата поради страх от нападение. Като резултат от тези кървави срещи, много от лентите Скоро започва кампанията scalping, както добре. Не вече са били взети затворници и те винаги са били пуснати на смърт в бавно болезнени начини (Коул 74-75). В мексиканската война от 1846-1848 подадена САЩ военни сили в югозапад. Американците влезе в район с предварително замислени идеи на дивак Apache. След мексиканската война, и в съответствие с Договора от Гваделупа Идалго член XI, американците са да компенсира всички набези в Мексико от новите установени граници. Опити за спиране на набези от САЩ географски Apaches членки, се оказа, че е възбуда за длъжностни лица от региона (Коул 77). Впоследствие Gadsden пазаруване Договора от 1854, който отмени член XI, повишаване на количеството земя, заяви от Съединените щати. Тъй като Chiricahuas не разпознава Договора от Гваделупа Hidalgo, те отказаха да се съгласят с Gadsden пазаруване. Те проведе на убеждението, че мексиканците не могат да прехвърлят земята или продават Скоро земите, които те никога не са контролирани (Коул 78). В моите изследвания съм открил, че една от най-уважаваните и силно считат главен сред Chiricahua племето е Cochise, обикновено по-долу от дъб с народа си. Тъй като 1861 изгря, Cochise вече е прекарал повече от три четвърти от живота си е в относителна неизвестност по отношение на не-Chiricahua света е загрижен. Той беше приближава петдесет и имаше две жени, първата от които му роди двама сина, а вторият син (Sweeney 142). Говореше се, че Cochise притежава забележителни умения в племенните дипломация, както и срещи с бели генерали и политици (Sweeney 1). Той е лидер, който е присъствал на инцидента, че отвори враждебните действия между Chiricahuas и американци: В Bascom извънбрачна на Apache проход, известни на индианците като се нарязва на палатка препратка към Cochise, AOS средство за бягство (Sweeney 144). Афера Bascom започна на 27 януари, 1861, от двете страни на Apaches, които нахлули в ранчото на Джон Уорд единадесет мили южно от Форт Бюканън. Те откраднал съобщава двадесет глави добитък и отвличат дванадесет годишно момче на име Феликс. Отряд войници от Форт Buchanan са били изпратени, водена от Джордж Старши лейтенант Николай Bascom, смел млад офицер, без индийския опит. Докато разследването на делото, довело песни към Сан Педро река в страната Chokonen, следователно implicatingCochise, AOS хора. Общественото мнение подкрепя убеждения, макар и исторически, че е вярвал, че нашествениците вероятно са били Бялата планина Apaches (Sweeney 146). Bascom, AOS елемент команда, оглавявана от един човек на име полковник Морисън, издава нареждания за извличане на момчето и склад с всички средства, е необходимо и да накаже тези, които отговарят (Sweeney 146). Cochise междувременно може да прати посланици да се допитаме за момчето Уорд от съседите си на запад. Bascom, AOS мъже са марширували директно в Apache проход и са установили лагер близо до там около една миля от мястото на сцената. Смятам, че е важно да се отбележи, че Chokonen или Cochise, AOS хора бяха приети добре от хората в тази област, те не са били врагове, така да се каже. Bascom Съобщава се чакали нетърпеливо за пристигането на Cochise, който е вероятно очакват от думата си пътеки на запад (Sweeney 149). След това е трудно да се сметка за това, което се случи после, защото на различни сметки, но аз ще дойда с най-популярната история. Очевидно Cochise пристигнали с няколко членове на неговото семейство, включително и брат му, двама или трима воини да се смята, че му племенници, жена си и двете си деца. Това личи, че Cochise може да отиде да говорим за приятелска основа на войниците. Cochise отрича да има участие в тази област, и е готов дори да помогне в извличането на момчето, но Bascom не беше убеден. Cochise и неговите хора трябваше да бъдат спрени, докато BascomCochise, които накараха да избяга веднага от пътя си чрез разрязване на палатка и бяга върнат момчето, ход. Мъже са обкръжили палатка, със заповед на Bascom и Cochise е бил прострелян два пъти, преди да му избяга. Семейството му не е толкова щастлив, всички те бяха заловени и най-малко един войник е бил убит. Cochise обеща отмъщение. (Sweeney 151). На 5 февруари, няколко дни по-късно, за взаимно място за среща на двамата лидери бе предложено и на двамата се срещат под бяло знаме на примирие. Cochise пледира за освобождаването на семейството му, но Bascom проведе фирма казва, че те ще бъдат освободени само, веднага след като момчето е възстановена; отново Cochise отказан като момчето. Три цивилни влезе в делото по протест на Bascom и те влезли в дерето и са били конфискувани. Cochise счупи за покриване и на Apaches откри огън по Bascom, AOS невъоръжени страна рани двама души. Bascom оценява силата на Cochise на пет души, и пожари и войната викове се чуваха през цялата нощ. Фактът, че двете страни са затворници би могло да предотврати повече кръвопролития, но вземането на Cochise, AOS семейството боли американците шансовете за получаване на все по доверието му гръб (Sweeney 153). Cochise е отчаян за повече бялото на търговията за народа си. Той поставя обсадата на сцената пътека очаква да превози чрез LasCruces, Ню Мексико. Водачът на етап обаче е в състояние да предотврати атаката и то без да се извършва чрез смърт. Cochise оставил бележка за Bascom за последен опит да търгуват за своя народ. Той оставил писмо в място, което е трябвало да бъдат видени от белите в кратко време. В писмото никога не е бил видян и Cochise възприели това като отказ за търговия. Cochise планира атака заедно с MangasColoradas и Франциско, ръководителите на съседните ленти. Планът беше да намалят запасите на разстояние, докато са били в близост до пролетта на поливане Bascom накара да се включат в близост до пролетта. Това ще даде възможност за Cochise и по-голямата част от неговата партия да почистват на гарата етап и свободното си хора. Един добре обмислен план, който не работи. Bascom отбивали индианците от бързо решение и контра-атака. Това е последният опит за освобождаване на своя народ. Белият затворници бяха убити и осакатени, така че белите хора ще ги намерите; Cochise загубил брат и двама племенници (Sweeney 160). Скоро на войни бе възобновено през десетилетието от 1860, AOS и в началото на 1870, AOS с Cochise е един от основните воюващи Apache. Въпреки това дълбоко вкоренени омразата си за американците, той знаеше, че е невъзможно да се спечели войната срещу тях. През 1871 г., генерал Оливър Отис Хауърд пристигна в Аризона с поръчки да се въздържат Всички американски военни кампании срещу Apaches. Той е взет на Tularosa, Ню Мексико, където на лагер на почти хиляда Chiricahuas са пребиваващи. С помощта на индийски разузнавач, Хауърд се срещна с Cochise за да обсъдят споразумение за мир и неизбежна поставянето на Chiricahua на резерва, за предпочитане по Рио Гранде някъде в Ню Мексико. Cochise не са съгласни, и предложи резервация по източната граница Аризона, да се включи Chiricahua планини и земи достатъчно голям за лов. На 13 октомври 1872, окончателен церемонии са сключили споразумение за мир, като по този начин което сложи край на войната, която е продължила десетина години (Коул 113). Томас Jeffords, индийски представител, назначен за Cochise резервация, да се обработва с няколко проблема, които са извън неговия контрол. Следващи набези е обичайна практика, въпреки че бе обещал за да не се продължи. Идеята, че една форма на централизиран контрол, дори и с влиянието на Cochise, е смешен и не така Apache. Логистиката е трън в очите на Jeffords, защото знаеше, че когато доставките са ниски, на набези ще се увеличи. След смъртта на Cochise, Jeffords, макар и на особена почит сред Chiricahua, не е в състояние да поддържат някаква форма на контрол между набези групи от резерва. Намаляването на доставките през 1876 г. доведе Jeffords да пускам на Chiricahua на лов, което означава, че те ще трябва да напусне резервация да продължи играта. Тези страни бяха лов почти веднага, попаднали в конфликт, и това е да бъде началото на края за резервация Cochise в Аризона (Коул 156). В първите месеци на 1877, след официалното закриване на резервата Cochise, на Chiricahua бяха изпратени в Сан Карлос, включително Джеронимо и пълчищата му, докато други са изпратени на резервация Mascelero да бъдат интегрирани с други фракции Apache. Присвояване на доставките, малки шарка и малария, причинена около 350 души да напуснат резервация Mascelero и главата към Мексико или Сиера Madres.