Смекни!
smekni.com

Мова програмування Turbo-Basic (стр. 4 из 10)

m розмір стеку Бейсiка (в байтах).

CLOSE [ нфл [ [, нфл ] ...]

Завершення виводу інформації в файл. Файл закривається.

нфл номер файлу (який вказаний в операторі OPEN).

CLS

Очищення екрана.

COLOR [nn] [, [фон] [, бордюр] ]

Встановлення кольору екрана в текстовому режимі.

nn числовий вираз із значенням від 0 до 31, який являє собою колір переднього плану (колір символу). Колір вибирається з інтервалу чисел 015; додавання 16 до кольору переднього плану означає мигання символу;

фон числовий вираз із значенням від 0 до 7 колір фону;

бордюр числовий вираз із значенням від 0 до 15; являє собою колір бордюру (незаповненої текстом області на межах екрана).

COLOR [фон] [, палітра]

Встановлення кольору екрана в графічному режимі.

фон числовий вираз із значенням від 0 до 15, являє собою колір фону;

палітра числовий вираз, який визначає колір графічної інформації, що виводиться на екран. Цей колір можна вказувати цифрами 1, 2, 3, які означають різні кольори, в залежності від вказаного параметру палітра.

COMMON d [, d] ...

Передача змінних викликаючiй програмі.

d ім'я змінної або масиву, які повинні бути передані викликаючiй програмі. Масив вказують з парою круглих дужок "()" за його іменем.

DATA c [, c] ...

Ствоpення в пам'яті таблиці констант, які потім зчитуються оператором READ.

c будь-яка числова або символьна константа. Символьну константу необов'язково заключати в лапки, якщо тільки вона не містить ком, двокрапок та проміжків на початку або в кінці.

DATE$ = x$

Установлення системної дати.

x$ символьний вираз, який використовується для установки дати.

DEF FNiм'я [(a[, a] ...)] = b

Визначення функції користувача.

FNiм'я ім'я, яке присвоюється функції (включає дві обов'язкові перші літери, які вказані в форматі);

a ім'я змінної, що являє собою аргумент, якому при виклику функції присвоюється значення відповідного (за порядком в списку) параметру;

b вираз, тип якого відповідає типу функції, визначеному її іменем.

DEF SEG [ = адреса]

Визначення поточного сегменту пам'яті (використовується операторами BLOAD, BSAVE, CALL, POKE). Оператор встановлює адресу, яку потім можна використовувати для завантаження в пам'ять даних або зчитування даних з ОЗП.

адреса числовий вираз із значенням від 0 до 65535.

DEFt a [a] [, a [a] ] ...

Оголошення типів змінних за першою літерою імені.

t тип змінної; може приймати значення:

INT цілий,

SNG звичайної точності,

DBL подвійної точності,

STR символьна (рядкова);

a літера латинського алфавіту ( AZ );

aa означає відрізок алфавіту.

DEF USR [n] = m

Указання точки входу до підпрограми на машинній мові (використовується функцією USR).

n цифра від 0 до 9 (за умовчанням 0), яка визначає номер підпрограми користувача на машинній мові, адреса якої вказується;

m цілий вираз із значенням від 0 до 65535, що задає зміщення точки входу в визначену користувачем підпрограму в поточному сегменті.

DIM ім'я (a) [, ім'я (a) ] ...

Об'явлення масиву та резервування пам'яті для його розміщення.

ім'я ім'я масиву;

a список числових виразів, що визначають розмірність масиву; елементи списку відділяються комами.

При виконанні оператора DIM всі елементи числових масивів встановлюються в 0, а символьних в порожній рядок.

Мiнiмальне значення кожного індексу рівне 0, якщо тільки цей мінімум не пеpевизначений оператором OPTION BASE.

DRAW x$

Виведення на екран малюнка, що описаний в x$. Викоpистовується тільки в графічному режимі екрана.

x$ символьний вираз, значення якого інтерпретується як набір команд роботи з екраном. При виконанні цього оператора Бейсiк переглядає значення x$ i окремі літери інтерпретує як команди, які описані нижче. Кожна команда переміщення починає рух із точки останнього посилання, яка є останньою точкою попереднього переміщення.

Un переміщення уверх,

Dn переміщення униз,

Ln переміщення уліво,

Rn переміщення управо,

En переміщення по діагоналі уверх та управо,

Fn переміщення по діагоналі униз та управо,

Gn переміщення по діагоналі униз та уліво,

Hn переміщення по діагоналі уверх та уліво,

Mx,y абсолютне або відносне переміщення.

n вказує відстань переміщення; кількість точок отримується множенням n на коефіцієнт шкали (дивись команду S нижче).

x,y координати точки, до якої проводиться переміщення; якщо x не передує знак (+ або ), то x,y абсолютні координати точки переміщення, iнакше це координати відносно точки останнього посилання.

Hаступнi дві літери використовуються як префікси команд переміщення:

B перемістити, але не малювати;

N перемістити, потім повернутися в попередню позицію.

Також допустимі такі команди:

Sn встановлення коефіцієнта шкали (1 < n < 255). Коефiцiєнт шкали дорівнює n/4; він діє на всі команди переміщення, крім команди M абсолютного переміщення. За умовчанням n = 4.

Xa$; виконати значення a$, де a$ рядкова змінна.

END

Завершення виконання програми, повернення до рівня команд.

Оператор закриває файли.

ERASE ім'я [, ім'я] ...

Вилучення масивів із програми.

ім'я ім'я масиву, який потрібно вилучити.

Оператор вивільняє пам'ять, яку займали вказані масиви, вилучає їх імена, які можуть бути потім використані повторно.

ERROR n

Моделювання ситуації помилки в Бейсiку. Визначення особистих кодів помилок.

n цілий вираз із значенням від 0 до 255.

FIELD [#]нфл, об'єм AS v$ [, об'єм AS v$] ...

Видiлення пам'яті для змінних у буфері файлу довільного доступу.

нфл номер відкритого файлу;

об'єм числовий вираз, що вказує кількість виділених байтiв (об'єм буфера);

v$ символьна змінна, яка використовується для обміну даними.

FILES [спф]

Виведення на екран імен файлів, які розміщені на диску.

спф специфікатор файлу, ім'я якого виводиться на екран.

За умовчанням виводяться імена всіх файлів, що розміщені на диску.

FOR a = x TO y [STEP z]

[оператори]

NEXT [a] [, a] ...

Виконання циклу повторення послідовності операторів вказану кількість разів.

a ціла або змінна звичайної точності, яка використовується як лічильник повторень;

x, y, z числові вирази, які визначають початкове, кінцеве значення та приріст лічильника, відповідно.

Допускаються вкладені цикли.

GET[#] нфл [, n]

Читання в буфер запису файлу з довільним доступом.

нфл номер відкритого файлу;

n номер запису (116777215), який треба прочитати; за умовчанням наступний запис (після останнього GET).

Оператор читає з диска в буфер дані, які потім можуть бути використані операторами INPUT i LINE INPUT#. Значення з буфера можуть присвоюватися змінним, які визначені в операторі FIELD.

GET (x1, y1) (x2, y2), масив

Читання області екрана у вказаний масив. Оператор застосовується тільки в графічному режимі.

(x1, y1) i (x2, y2) координати області екрана в абсолютній або відносній формі;

масив ім'я масиву, який призначається для зберігання зчитаної інформації. Масив повинен бути числовим, але будь-якої точності. Необхідний розмір масиву (в байтах):

4+INT((xb+7)/8)y,

де

x число точок по горизонталі,

y число точок по вертикалі,

b = 2 для режиму екрана 320200 точок та

b = 1 для режиму екрана 640200 точок.

GOSUB нпp

[оператори] ...

RETURN

Перехiд до підпрограми та повернення з підпрограми.

нпp номер початкового рядка підпрограми.

Можна застосовувати вкладені підпрограми.

GOTO нпp

Перехiд до програмного рядка.

нпp номер програмного рядка, до якого виконується перехід.

IF x [,] THEN оператори [ELSE оператори]

IF x [,] GOTO нпp [[,] ELSE оператори]

Умовний перехід.

x будь-який числовий вираз;

оператори оператор або послідовність розділених двокрапками операторів або номер рядка (еквівалентне оператору GOTO);

нпp номер програмного рядка.

Якщо значення x істина, то виконуються оператори, які записані після THEN (або перехід до рядка нпp). Інакше оператори за THEN пропускаються i виконуються оператори після ELSE, якщо вони є.

INPUT [;] ["підказка";] a [, a] ...

Очiкування введення з клавіатури під час виконання програми.

"підказка" рядок знаків, що використовується як підказка користувачу;

a ім'я числової або символьної змінної або елементу масиву, які при введенні отримають значення.

INPUT #нфл, a [, a] ...

Введення даних з послідовного пристрою або з файлу та присвоєння значень змінним в програмі.

нфл номер відкритого файлу;

a ім'я числової або символьної змінної або елемент масиву.

KEY (n) режим

Установлення або відміна режиму обробки переривань від функціональних клавіш та клавіш керування курсором.

n числовий вираз із значенням від 1 до 20, яке відповідає клавіші:

110 F1F10;

11,12,13,14 курсор уверх, уліво, управо, униз, відповідно.

KILL спф

Вилучення вказаного файлу на диску.

спф специфікатор файлу (пристрій, ім'я файлу, розширення), який вилучається. Для пристрою за умовчанням активний диск.

[LET] a = b

Оператор присвоєння.

a ім'я змінної або елемент масиву;

b вираз, значення якого присвоюється a; тип виразу повинен співпадати з типом a.