Смекни!
smekni.com

Застосування рухливих і спортивних ігор у процесі відновлення координаційних здібностей дітей з діагнозом (стр. 11 из 12)

Зміст гри. Що водить обертає мотузку з мішечком так, щоб той сковзав по підлозі, роблячи коло за навкруги під ногами граючих. Вони уважно стежать за рухом мішечка і підстрибують, щоб він не зачепив кого-небудь з них. Той, кого зачепить мішечок або мотузка, стає в середину і починає обертати мотузку, а колишній що водить йде на його місце в коло.

Виграють два-три гравця, що залишилися останніми.

Правила гри. 1. Гравець вважається пійманим у тому випадку, якщо мотузка торкнулася його ноги не вище голеностопа. 2. Гравцям під час стрибків не дозволяється наближатися до що водить. 3. Той гравець, якого зачепила мотузка, вибуває з гри.

«Снайпери»

Підготовка. Для гри потрібні містечка і тенісні м'ячі (бажано по кількості граючих). Учасники гри будуються в одну шеренгу і розраховуються на перший-другий. Перші номери – одна команда, другі – інша. Якщо ширина площадки не дозволяє усім стояти в одній шерензі, то гравці утворять дві шеренги, одна в потилицю іншої. У цьому випадку кожна шеренга – команда. Перед носками граючих проводиться риса, за которую не можна заходити при метанні м'яча. У 6 м від цієї риси і паралельно їй ставиться в ряд (у півтора кроках один від іншого) упереміж по 5 містечок двох кольорів. Згідно кольору містечок командам дають назви (наприклад, сині і білі).

Зміст гри. По сигналі вчителя команди по черзі залпом (усі гравці одночасно) мечуть м'ячі в містечка з положення стоячи, з коліна або лежачи, за умовами гри. Кожне збите містечко свого кольору відсувається на крок далі, а збите містечко команди супротивника – на крок ближче.

Виграє команда, що зуміла в ході декількох метань далі відсунути свої мети.

Правила гри. 1. Містечка ставляться на нові місця після залпу однієї з команд. 2. Кинуті м'ячі підбираються гравцями іншої команди. 3. Збиті містечка ставить на нові місця помічник учителі.

«Увага м'яч»

Підготовка. Гравці команди розташовуються по колу, у центрі – ведучий з м'ячем.

Зміст гри. Гравець передає м'яч будь-якому партнерові і, випливаючи за м'ячем, займає місце м'яч, той що піймав. Останній, ставши ведучий, продовжує гру. І так доти, поки всі учасники не побувають ті що водять

Правила. Перемагає команда, що раніш закінчила гру.

«Захищай товариша»

Підготовка. Усі граючі, крім двох, стають по колу на відстані витягнутих рук. Перед їхніми носками проводиться риса. Граючі одержують волейбольний м'яч. У середину кола виходять двоє ті що водять: в один кидають м'яч, інший його захищає, відбиваючи м'яч.

Зміст гри. По сигналі керівника гравці перекидають м'яч один одному і намагаються прямим улученням вибити що водить. У випадку влучення у ведучого його переміняє захисник, а захисником стає той, хто зумів заплямувати гравця м'ячем.

Перемагають гравці, що довше протримаються в ролі ведучих.

Правила гри. 1. Улучення при виході за лінію кола не зараховується. 2. Влучення в голову не зараховується. 3. Захисник може відбивати м'яч будь-якими частинами тіла. 4. Ведучому не можна стосуватися руками захисника.


«Відніми м'яч»

Підготовка. Гравці в парах розташовуються по колу. Гравці, що коштують усередині кола, виконують ведення м'яча ближньою рукою в 1 м від, що коштують за навкруги.

Зміст гри. Гравці навкруги, намагаючись опанувати м'ячем, роблять по черзі випади і намагаються вибити м'яч рухом руки знизу нагору або збоку по напрямку ведення. Гравець, у якого вибили м'яч, продовжує його ведення. Через зазначений час команди міняються місцями.

Правила. Гру варто починати тільки по сигналі викладача. Перемагає команда, у якої найменша кількість загублених м'ячів. Гру можна провести у виді змагання між парами.

«Рухлива мета»

Підготовка. Учні утворять велике коло (коштують у двох-трьох кроках друг від друга). Перед носками гравців можна провести лінію. Виділяється що водить, котрий виходить у середину кола.

Зміст гри. По сигналі керівника діти намагаються прямим улученням потрапити у ведучого волейбольним м'ячем, від якого ведучий, бігаючи усередині кола, ухиляється. Кому це удасться зробити, стає що водить. Гру можна проводити в двох-трьох колах.

Перемагає гравець, що довше усіх пробув у ролі що водить.

Правила гри. 1. У ході гри кидаючи м'яч не дозволяється заступати ногою за рису. 2. Не зараховується влучення в гравця після відскоку м'яча від землі. 3. Якщо що водить удалося піймати м'яч, він не вибуває з гри. 4. Влучення в голову не зараховується.

«Двома м'ячами через сітку»

Підготовка. Гра проводиться на волейбольній площадці. Замість волейбольної сітки може бути натягнута мотузка з прикріпленими стрічечками. Граючі поділяються на дві рівні по числу команди, що бере участь, що стають на двох половинах площадки в три ряди. Кожна команда одержує волейбольний м'яч.

Зміст гри. По свистку судді команди перекидають м'ячі через сітку на сторону супротивника. Перекидання м'ячів продовжується доти, поки на одній стороні не виявляться одночасно два м'ячі. Дається свисток, гра зупиняється, і команда, на стороні якої виявилося два м'ячі, програє іншій команді одне вічко. М'ячі повертаються в команди і знову (по сигналі) починається їхнє перекидання.

Перемагає команда, що першої набере 10 окулярів.

Правила гри. 1. М'яч не повинний пролітати під сіткою. 2. М'яч не повинний падати за кордон площадки супротивника. 3. Обидва м'ячі не повинні виявлятися одночасно на стороні супротивника. 4. Якщо м'ячі зштовхнулися в повітрі при подачі, гравці повторюють подачу м'ячів. 5. Якщо гравець кинув м'яч через сітку до свистка, його команда програє вічко. 6. За кожне порушення правил команді зараховуються штрафні окуляри.

«Рухлива ціль»

Підготовка. На площадці креслять два кола діаметром 6 – 7 м. За границями кола встають на рівній відстані друг від друга 5 – 6 граючих, у центрі кола – що водить.

Зміст гри. Задача гравців, що коштують за межами, «заплямувати» м'ячем що водить, котрий ухиляється від м'яча.

Правила. При влученні у ведучого м'ячем гравець одержує вічко. Забороняється кидати м'яч в особу що водить, а також при кидках переступати лінію кола.

Перемагає команда, гравці якої зуміли менша кількість разів бути заплямованими.


«Естафета з елементами рівноваги»

Підготовка. 3 – 4 команди по 8 – 10 чоловік будуються в колони по одному. Пере кожної ставиться по одному гімнастичному ослоні (рейкою нагору).

Зміст гри. По сигналі головні гравці пробігають по рейці, добігають до стіни і, торкнувшись її рукою, повертаються назад. Другий гравець вибігає вперед тоді, що коли повернувся торкнеться його рукою. Той що виконав завдання, встає в кінець колони.

Виграє команда, гравці якої швидше закінчать естафету.

Правила гри: 1. Біг починається по сигналі. 2. Гравці зобов'язані пробігати по рейці ослона. 3. За кожне порушення даються штрафні окуляри

«Перехопи м'яч»

Підготовка. Команди поділяються на п'ятірки: три гравці передають м'яч один одному, а два – віднімають його в суперника.

Зміст гри. Схема гри, що ведеться на чверті баскетбольної площадки, дана на малюнку

Правила. Гравець, що зумів перехопити або зачепити м'яч, одержує вічко. Гравець, що допустив вихід м'яча за межі площадки або той що порушив правила його ведення або перехоплення, одержує штрафне вічко.

Перемагає команда, що набрала більшу кількість очків за перехоплення (за винятком штрафних очків).

«Зміна місць»

Підготовка. Гравці двох команд, стоячи в шеренгах особою друг до друга на протилежних сторонах площадки (за лініями своїх «будинків»), присідають і кладуть руки на коліна.

Зміст гри. По сигналі всі гравці, стрибаючи з глибокого приседа, просуваються вперед, намагаючись швидше перетнути линию протилежного «будинку». Потім випливають стрибки в зворотну сторону, але в грі не бере участь той, хто перетнув линию «будинку» останнім. Гра продовжується доти, поки на площадці не залишаться 2 – 3 самих витривалих стрибуна.

Перемагає команда, що по закінченні гри зберегла більше стрибунів.

Правила гри: 1. Гра починається по сигналі керівника. 2. Руки з колін забирати не можна. 3. Стрибати дозволяється тільки з положення глибокого приседа.

«Крокуй уперед»

Підготовка. Грають дві команди на великій площадці (довжиною не менш 40 м). У 20 – 30 м від середньої лінії на кожній половині площадки проводяться лицьові лінії. Кожна команда довільно розташовується на своєму полі в 5 – 10 м від середньої лінії.

Зміст гри. По сигналі один із гравців (за умовою) починає гру: кидає волейбольний м'яч по напрямку лицьової лінії команди супротивника. Її гравці намагаються піймати м'яч з літа. Якщо це удасться, той що піймав м'яч з місця лову робить три великих кроки вперед і виконує кидок на площадку супротивника (м'яч, що упав на землю, кидають з місця його приземлення). Кидки і лов продовжуються доти, поки одна з команд не закидає м'яч за лицьову лінію супротивника.

Перемагає команда, що першої закидає м'яч за лицьову лінію супротивника.

Правила гри: 1. Гравці кожної команди кидають м'яч по черзі, установленої до початку гри (по тактичному розрахунку). 2. М'яч, що піймав, з літа передає його для кидка черговому гравцеві

«Наперегони з м'ячем»

Підготовка. Гравці будуються в шеренги в бічних границь площадки особою до середини. Одна команда коштує праворуч, інша – ліворуч від щита. Відстань між гравцями 3 – 4 кроки. Гравці розраховуються один по одному.

Зміст гри. Керівник кидає м'яч у щит і називає будь-який номер. Обоє гравця під цим номером вибігають вперед і намагаються заволодіти м'ячем. Той, кому це удалося, робить передачу останньому гравцеві своєї команди, що передає його по шерензі далі (з рук у руки або ударом об землю). Гравець, що не зумів заволодіти м'ячем, оббігає гравців своєї шеренги з лівої сторони, намагаючись обігнати м'яч, що передають гравці іншої команди. Якщо гравець, що біжить, фінішує наприкінці шеренги раніш м'яча, то вічко нараховується його команді. Інша команда теж одержує вічко за те, що її гравець опанував м'ячем після кидка по щиті. Якщо ж фініш першим перетнув м’яч, то команді зараховується два вічка. Потім керівник викликає інші номери. Гравці, що прийняли участь у боротьбі за м'яч, знову стають на свої місця.